Ścieżka samorozwojowa
na kierunku sport
Model Zarządzania Procesem Rozwoju
Wszechobecny multitasking ogarnia każdego z nas. W jaki sposób w takich warunkach racjonalnie oceniać rzeczywistość i własną osobę? Spokojna refleksja wskaże nam potrzebę planowania i działania w charakterze długofalowym. Model zarządzania procesem rozwoju wskaże inspirację do uporządkowania drogi, którą kroczymy jako przyszli lub obecni trenerzy. Odpowiedzialni nie tylko za swój rozwój, ale w głównej mierze za swoich podopiecznych. Tylko długofalowe działania mogą przynieść długotrwałe efekty.
Korzyści dla studentów:
Kompetencje Społeczne
Kompetencje społeczne to podstawa potencjału trenerskiego, oprócz konkretnej wiedzy i znajomości twardych zagadnień technicznych, to właśnie one bardzo często warunkują to, w jakim stopniu potrafimy przystosować się do nowych, zmieniających się warunków, jak szybko reagujemy w sytuacji trudnej, jak bardzo jesteśmy odporni na sytuacje stresowe, czy umiemy stawiać granice i rozwiązywać konflikty.
Korzyści dla studentów:
Trening mentalny
Zestaw narzędzi z zakresu psychologii, socjologii i nauk o sporcie, które dzięki regularnemu stosowaniu zwiększają efektywność zawodnika, bo ze sportem mocno jest kojarzony, ale też każdego człowieka. Dlatego też ten przedmiot będzie miał dwa wymiary: z jednej strony będzie dotyczył pracy nad studentami, żeby poprzez właśnie trening mentalny byli bardziej efektywni, chociażby w studiowaniu, a z drugiej – wyposaży studentów w narzędzia, dzięki którym będą mogli stosować trening mentalny w stosunku do swoich podopiecznych.
Korzyści dla studentów:
Przedsiębiorczość / modelowanie biznesu
Peter Drucker, czyli guru przedsiębiorczości, zarządzania i biznesu, tak definiuje przedsiębiorczość: „jest cechą, sposobem zachowania się przedsiębiorcy i przedsiębiorstwa, pod którą rozumie się gotowość i zdolność do podejmowania i rozwiązywania w sposób twórczy i nowatorski nowych problemów, umiejętność wykorzystywania pojawiających się szans i okazji oraz elastycznego przystosowywania się do zmieniających się warunków.”
Peter Drucker zawsze podkreślał też jedną ważną rzecz: można (i należy) się jej uczyć!
I właśnie to przyświeca temu przedmiotowi. Jego celem będzie:
Warto podkreślić wartość tego drugiego celu.
Formuła przedmiotu pozwoli studentom nie tylko „wymyśleć” biznes, ale przenieść ten pomysł na realny model biznesowy, który zostanie zweryfikowany i rozwijany w trakcie studiów.
Dodatkowo, i to jest chyba najbardziej rewolucyjna, nowatorska i wartościowa dla studentów część, studenci będą mieli możliwość przedstawienia swoich biznesów (modeli biznesowych) inwestorom z różnych krajów, którzy ocenią je, podpowiedzą co trzeba zmienić/poprawić/wyrzucić i być może zdecydują się zainwestować w któryś z nich, jeśli okaże się, że jest dobry i perspektywiczny.